Przed obchodami 10-lecia Bhakti Margi wspominamy tegoroczne ceremonie prowadzone przez Sri Swamiego Vishwanandę - założyciela fundacji Bhakti Marga.
Oto nasz drugi post z Lakszmi Jagni - najważniejsze fragmenty z wypowiedzi
Sri Swamiego Vishwanandy, których udzielił podczas tej jagni.
Sri Swami Vishwananda odprawił
pierwszą jagnę do Bhu Devi w Shree Peetha Nilaya, w maju
2009 po to, aby przesłać pozytywne wibracje dla przeciążonej z
powodu negatywności ludzi, Matki Ziemi. Swami prowadził ceremonie
do Bhu Devi przez następne cztery lata, a w 2014 zadecydował
przemianować to wydarzenie na jagnę do Maha Lakszmi. W dniach 9 i 10 maja mogliśmy
teraz w Shree Peetha Nilaya wziąć udział po raz drugi
w jagnie do Maha Lakszmi.
Otwierając jagnę do Maha
Lakshmi w 2014, Sri Swami Vishwananda wyjaśnił:
„W hinduskim kalendarzu miesiąc maj
jest uznawany za szczególnie pomyślny dla Maha Lakszmi. Jak bardzo dobrze wiecie, Shree Peetha
Nilaya jest miejscem Maha Lakszmi. Od 2009 roku corocznie
odprawialiśmy święto Bhu Dewi i Sri Dewi. Są one dwiema formami
tej samej Maha Lakszmi”.
„Maha Lakszmi pojawiła się podczas
ubijania oceanu mleka. Co symbolizuje ubijanie oceanu mleka? Gdy
umysł i serce są poddawane „ubijaniu” budzi się duchowe
bogactwo. Tym duchowym bogactwem jest Maha Lakszmi, a kiedy ona się
budzi przynosi wszystkie duchowe jakości ze sobą”.
Na początku jagny Śri
Swami Vishwananda opowiadał o Maha Lakszmi oraz podkreślał wagę
tego wydarzenia dla Matki Ziemi. Spójrzcie proszę poniżej, są to
najważniejsze fragmenty z tej wypowiedzi.
Dwie formy Maha Lakszmi: Bhu Dewi
and Sri Dewi
„Maha Lakszmi jest boginią
materialnego oraz duchowego bogactwa. Daje prosperity, mądrość,
powodzenie, płodność, szczodrość, odwagę oraz wiele innych
darów. Jest również boginią piękna, czaru, gracji, a w tradycji Waisznawa jest mediatorką
pomiędzy Panem Narajaną i ludźmi.
Za
każdym razem kiedy Maha Wisznu inkarnuje na ziemi, ona również
musi inkarnować, w pełni jako Maha Lakszmi lub w dwóch formach,
jako Bhu Dewi i Sri Dewi. W przypadku Wenkateśwary,
oba aspekty się zamanifestowały jako apara śakti i para śakti. Apara śakti to Maha
Lakszmi w formie Bhu Dewi; apara symbolizuje całe stworzenie,
wszystko co jest materialne; para śakti jest manifestacją duchowych
jakości. Obie znajdują się na klatce piersiowej Maha Wisznu”.
Ubijanie oceanu mleka i oczyszczenie
na ścieżce duchowej
„Czym jest ubijanie oceanu mleka?
Kiedy rozpoczynasz swoją duchową wędrówkę, pierwszą rzeczą jak
pojawia się w umyśle jest zawsze trucizna, czyli duma, arogancja,
poczucie winy, wszystko co negatywne, co jest w tobie głęboko. Nie
chcesz tego widzieć, a to jest. Na ścieżce duchowej musisz się
oczyścić, żeby zbliżyć się do Pana Narajany. Jeśli nie jesteś
oczyszczony, to jest to bardzo trudne.
Pan Śiwa połknął truciznę,
ponieważ ma tę cechę, że niszczy wszystkie negatywne aspekty
wewnątrz każdego. Jakkolwiek nie to jest najwyższym celem.
Najwyższym celem jest osiągnąć coś większego, a to oznacza
posuwanie się ciągle naprzód. Bardzo często ludzie na ścieżce
duchowej, gdy dostrzegą coś pozytywnego w sobie samym, czują: „O
tak! Osiągnąłem to. Nie ma już nic więcej do zrobienia”.
Jesteś szczęśliwy. Oczywiście, to dobrze, ponieważ stworzyłeś
pewną rzeczywistość dla siebie samego, ale musisz ruszyć dalej.
Są głębsze rzeczy, wspanialsze do osiągnięcia. Zanim nie
otrzymasz wizji Pana Narajany, musisz nadal podążać swoją ścieżką,
musisz zapracować na tę łaskę. Właściwie łaska to coś, co
już jest w środku w tobie i czeka tylko żeby się wydostać. I to
jest amryta”.
Szesnaście darów Maha Lakszmi i
najwyższy cel
„Maha Lakszmi to ta, która daje
szesnaście darów takich jak sława, wiedza, odwaga i siła,
zwycięstwo, dobre dzieci, bogactwo, obfitość jedzenia, szczęście
itd. Ale równocześnie to ona łudzi tych, którzy otrzymują te
dary. Otrzymując określone dary na ścieżce duchowej rozwijasz
się, wzrastasz, ale nie oznacza to, że jesteś wolny. Ponieważ to
nie był najwyższy cel. Pamiętacie tę historię o drwalu? (Po prostu kochaj 2; Głęboko ukryte diamenty, darszan, Steffenshof, Germany, maj 2008; str.
23).
Historia kończy się wtedy, gdy drwal
dostaje się do jaskini pełnej diamentów. Wchodzi do niej, a kiedy
wychodzi w pełni usatysfakcjonowany rozgląda się dookoła i
widzi, że nie ma już dalszej drogi w głąb lasu. I wtedy
wewnętrznie rozumie słowa mędrca: „Zdradzę ci tajemnicę. W tym
lesie jest większy skarb. Idź w głąb lasu, a odnajdziesz ten
skarb”.
Ta historia nie opowiada tylko o
materialnym zysku. Diamenty reprezentują Najwyższą Jaźń. A Maha
Lakszmi reprezentuje wszystkie te dary, ale również reprezentuje
matkę, która dba o swoje dzieci. Dlatego jest powiedziane, że
ktokolwiek poddaje się Panu Narajanie, nie powinien się martwić,
ponieważ Ona dba, Ona zatroszczy się o wszystko, nawet jeśli musi
po to opuścić niebo i zamanifestować się na ziemi”.
Ofiarowanie punji z modlitw Matce
Ziemi
„Współcześnie
obserwujecie wielkie zmiany na świecie, ofiarujcie swoje modlitwy
Matce Ziemi. Kiedy wykonujecie jagnę, ofiarujcie
tę wibrację Jej. Nie myślcie tylko o sobie mówiąc: „Przeszedłem
tutaj i muszę odnieść z tego jakąś korzyść. Muszę wziąć dla
siebie, co jest możliwe”. Ona da tobie wystarczająco wiele, na tyle, że
będziesz mógł jeszcze rozdawać. Oczywiście to nie jest
materialne, żebyś mógł powiedzieć: „Tak, to otrzymałem i teraz
daję. Zrobione”. Nie. To poprzez twoją sadhanę,
poprzez mantrę, którą
recytujesz otrzymujesz i dajesz.
Niech ta modlitwa się wzniesie i
obejmie świat. Niech każdy odniesie z niej korzyść, niech każdy
osiągnie pokój, tak żeby pokój nastąpił prawdziwie w sercu
każdej osoby. Niech Bogini Maha Lakszmi, którą dziś wielbimy, da
prawdziwą mądrość ludziom, tak żeby pamiętali, że są ludźmi
i nie powinni działać jak zwierzęta. Ludzie robią paskudne
rzeczy, ponieważ nie są w zgodzie z samym sobą. Nie kochają
siebie, ani sobie nie ufają, nie ufają wewnętrznym odczuciom. Nie
mogą więc ufać innym. Nie mogą ufać Bogu.
Ofiarujmy więc modlitwy dla Matki
Ziemi, ponieważ ona je zintensyfikuje i przekaże każdemu. Kiedy
mówię każdemu, to nie mam na myśli tylko osób, które są tutaj
obecne i biorą udział w tym wydarzeniu, ale również osoby,
których tutaj nie ma. Również za te, które odeszły z tego świata
odniosą z tego korzyść, ponieważ one rozumieją wibracje lepiej,
niż inni ludzie, którzy są fizycznie obecni”.
Na koniec ceremonii Sri Swami
Vishwananda poprowadził medytację, w której punja z tych dwóch
dni modlitw do Matki Ziemi została przekazana potrzebującym,
chorym, naszym krewnym, przyjaciołom, ludziom którzy nas kochają
lub którzy nas nie kochają ... ludzkości w całym wymiarze.
0 komentarze :
Prześlij komentarz