Imię Bogini: Brahmaćarini
Dewi Brahmaćarini
jest boginią reprezentującą znaczenie sadhany.
Przyjmując tę formę Durga wykonywała intensywną praktykę pokuty, aby pozyskać
Pana Śiwę na męża. Jej prawa dłoń trzyma malę,
aby przypominać nam o naszych praktykach duchowych oraz intonowaniu Boskich
Imion. W prawej dłoni bogini trzyma kamandalu
(dzban z wodą), który symbolizuje Jej życiodajne śakti.
Pokuta Brahmaćarini trwała 600 lat. Prze pierwsze 300 lat
bogini żywiła się tylko liśćmi, które spadały z drzew w lesie, natomiast przez
następne 300 lat nic nie jadła ani nie piła. Pomimo wysiłków rodziny, a nawet
samego Pana Śiwy w przebraniu, usiłującego przeszkodzić Jej w praktyce,
wytrwała i osiągnęła to, czego pragnęła – Bhagawana Śiwę.
Główne wydarzenia:
Druga noc Nawaratri rozpoczęła się inicjacją ośmiu Swamich i
dwóch Swamiń. Każdy Swami oraz Swamini otrzymywali kolejno swoje
błogosławieństwa prowadzące do ostatecznego nadania im tytułu Swamiego. Każdy
otrzymał także od Sri Swamiego Vishwanandy dandę
(kij), naszyjnik z tulsi i girlandę
świeżych kwiatów.
Poniżej podajemy listę nowych Swamich i Swamiń wraz z ich
poprzednimi imionami oraz krajem, za który dany Swami jest odpowiedzialny.
Swami mianowany:
Ryszi Nikhilananda – Swami VishwaRevatikaantananda
Swami krajowi:
Portugalia: Satavarta – Swami VishwaNarashardulananda
Rosja: Shankarsha – Swami VishwaJanaardananda
Rosja: Kayaker – Swami VishwaIndushekarananda
Czechy / Słowacja: Raghudas – Swami VishwaBaladharananda
Niemcy: Ryszi Madhavananda – Swami VishwaMadhavananda
Chorwacja / Słowenia / Serbia: Chatur – Swami VishwaKanjalochanananda
Hiszpania: Ashirvani – Swamini VishwaPrabhaavati Mata
Rumunia i Francja: Ananda – Swamini VishwaGodaavari Mata
Pierwszy raz inicjowany w 2008 roku: Ananta - Swami VishwaDhanamJayananda
Po inicjacji Sri Swami Vishwananda mówił o tym, co to znaczy
być Swamim oraz o tym, jak ważna jest pokora na ścieżce duchowej. Oto fragment:
„Nie jest łatwo być Swamim. Każdy, czy to
Swami, brahmaćari, czy wielbiciel, każdy musi być pokorny na ścieżce bhakti.
Aby osiągnąć łaskę Boga, należy być pokornym w każdej sytuacji. Jest to bardzo
ważne. Aby się przebudziła Miłość, nie wystarczy powiedzieć tylko: ‘Och, jestem
brahmaćarinią’ albo ‘jestem Swamim’, ‘jestem tym’ albo ‘tamtym’. Jako istota
ludzka powinieneś kochać i szanować każdego, a ponad wszystko, jako Swami,
powinieneś stanowić przykład. Mahavatar Babaji widział w tobie pewne cechy i
dlatego właśnie cię wybrał. Nie jesteś jeszcze świadomy tych cech, ale z czasem
będziesz. To twoja dharma!”

“Kiedy wkraczasz na pewną ścieżkę w swoim życiu, ścieżka ta
staje się twoją dharmą. Dharma nie polega na tym, aby mówić
dokoła: ‘moją dharmą jest być
uzdrowicielem’ albo stać się tym, czy tamtym. Każdy ma swoją własną dharmę. Dharmą grihasthy jest
opiekować się rodziną. Jaki jest pożytek z grihasthy,
jeśli on lub ona zajmuje się innymi rzeczami, zamiast swoją rodziną? Jeśli
podjąłeś pewną ścieżkę w życiu, musisz uszanować tę ścieżkę. Ścieżką brahmaćariego jest życie skoncentrowane
na Bogu. Nie znaczy to, że ktoś tu jest lepszy, niż inni.”
“Nie myśl, że kiedy ktoś staje się Swamim, brahmaćarim, czy wielbicielem, jest on
kimś lepszym. Nie, nikt nie jest lepszy. W oczach Boga wszyscy są równi. Ile światła
emanuje od ciebie, tyle światła On odda Tobie. Lecz Jego Miłość, Jego
błogosławieństwo jest takie samo dla wszystkich.
Tak więc o to właśnie cię proszę – bądź pokorny! Pomagaj ludziom. Kochaj wszystkich. Kiedy
musisz być rygorystyczny, bądź! Ale nie znaczy to, że masz nie szanować ludzi. Tak
więc mając błogosławieństwo Mahavatara Babajiego, Sri Ramanudźa Aćarji i
wszystkich innych świętych, idź szerzyć Boską Miłość!” – Sri Swami Vishwananda
Mimo, że inicjacje były bez wątpienia najważniejszym punktem
wieczoru, zdumiewające jest to, że wszystko to miało miejsce jeszcze przed
ceremoniami poświęconymi Dewi
Brahmaćarini. W dalszej części wieczoru odbyła się jagna, były bhadźany,
czytanie Dewi Mahatmja i wiele innych punktów programu. A po wszystkich
ceremoniach i finalnych modlitwach ekscytacja sięgnęła zenitu, kiedy rozpoczęły
się tańce dandja (tańce z kijkami). Kolejna noc okazała się fascynująca pod
każdym względem.

Drugą noc Nawaratri będziemy długo pamiętać. Każdemu spośród
nowoinicjowanych Swamich i Swamiń została przydzielona szczególna dharma. Z czasem każdy z nich odnajdzie
się w swojej nowej roli i będzie ciężko pracować, aby szerzyć przesłanie Sri
Swamiego Vishwanandy. Ta noc to nie tylko rozpoczęcie ścieżki Swamich dla tych
dziesięciu wielbicieli, to także historyczny moment, jeśli chodzi o przyszłość
misji Sri Swamiego Vishwanandy. Tak jak Bóg nigdy nie daje swoich
błogosławieństw dla dobra tylko jednej osoby, tak też było ze Sri Swamim Vishwanandą.
Błogosławieństwo, którego Swamidźi udzielił tej nocy każdemu
Swamiemu i Swamini nie jest przeznaczone wyłącznie dla nich – jest to
błogosławieństwo, które dotyczy całego świata; błogosławieństwo, które upoważni
każdego Swamiego i Swaminię do tego, aby wypełniali cel życiowy Sri Swamiego
Vishwanandy, jakim jest otwieranie ludzkich serc.
0 komentarze :
Prześlij komentarz