Dzisiaj dzień siódmy Nawaratri - święta poświęconego
dziewięciu aspektom Boskiej Matki Durgi. Ceremonie w Shree Peetha
Nilaya (Springen, Niemcy) prowadzi jak w poprzednie wieczory (noce) Śri Swami Vishwananda.
Siódmą
formą
Boskiej
Matki
jest
Kalaratri.
Jej
karnacja
jest
ciemna
niczym
noc,
a
włosy
luźno
opadają
kaskadami.
Nosi
girlandę,
która
promienieje
światłem
jasnym,
jak
błyskawica.
Jest
przerażająca
z
trojgiem
groźnych
oczu,
z
których
buchają
ogniste
płomienie. Bogini
dosiada
osła
i
ma
cztery
ręce.
Górna
prawa
ręka
jest
wzniesiona
w
geście
błogosławiącym
darami,
a
dolna
obdarza
dzielnością
i
nieustraszonością.
Górna
lewa
ręka
dzierży
żelazny
sztylet,
dolna
zaś
sierp.
Bogini
jest
ciemna.
Kolor
czarny
ma
ogromne
znaczenie
– symbolizuje
nieskończoność.
Ona
akceptuje
wszystko.
Dewi
w
tej
formie
przyjmuje
od
wielbicieli
wszystko
– nie
tylko
dobro,
ale
też
wszystkie
złe,
negatywne
cechy.
Po
prostu
je
absorbuje.
Mā
Bhagawati
w
formie
Kalaratri
jest
symbolem
ostateczności,
ukazującym,
że
wszystko
pochodzi
od
Niej
i
ostatecznie
złączy
się
z
Nią.
Kalaratri
dewi
niszczy
zło.
Ktokolwiek
z
całego
serca
prosi
Ją
o
ochronę
przed
jakimkolwiek
zbliżającym
się
niebezpieczeństwem,
Ona
go
broni.
Kiedy
przyzywa
się
tę
boginię,
złe
moce
natychmiast
znikają.
Dzięki
Jej
łasce
wielbiciele
przezwyciężają
swój
lęk
przed
ogniem,
wodą,
zwierzętami
i
wrogami.
Nie
próbujcie
pojmować
Boga
umysłem,
ponieważ
może
się
On
wydawać
łagodny,
a
jednocześnie
być
przerażający,
może
być
spokojny,
a
zarazem
bardzo
dziki.
Zupełnie
jak
Ona
– spójrzcie
na
Jej
twarz –
jaka
jest
piękna.
Jest
niezwykle
łagodna,
a
zarazem
dzika,
ma
ogromny,
wysunięty
język.
Maha
Bhagawati
rozprasza
wszelkie
negatywności.
Bierze
je
na
siebie,
abyśmy
mogli
się
od
nich
uwolnić,
ponieważ
Ona
chce,
abyśmy
byli
wolni.
Chce,
abyśmy
naprawdę
poddali
się
Bogu
i
byli
sobą,
tym,
kim
naprawdę
jesteśmy.
Wszystkie
te
małe
demony,
które
stwarzamy
w
swoim
umyśle,
skaczą
wokoło.
Ich
imiona
to:
Mahiszasura,
Raktabidźa,
Szumbha
i
Niszumbha
oraz
Ćandamunda.
Mā
w
formie
Kalaratri
powiedziała:
„Dajcie
Mi
je,
a
zrobię
z
nimi
porządek.
Pożrę
je,
jednego
po
drugim”.
Nie
bójcie
się
więc
i
ofiarujcie
je
Matce,
tak
jak
ofiarujecie
swoje
posłuszeństwo
i
szacunek.
Módlcie
się
do
Boskiej
Matki.
Powiedzcie:
„O
ciemna
Kalaratri,
zabierz
wszystkie
te
rzeczy.
Ofiaruję
Ci
całą
swoją
negatywność.
Hej,
Dźagadambo,
usuń
to
i
uczyń
mnie
tak
jasnym,
jak
Katjajani.
Spraw,
abym
błyszczał
swoim
prawdziwym
światłem.
Kiedykolwiek
jestem
w
niebezpieczeństwie,
przybądź
mi
na
ratunek.
Jesteś
Matką,
po
co
więc
czekać?
Przybądź!
Przyjmij
jakąkolwiek
postać,
po
prostu
przyjdź.
Przyjdź
i
obdarz
mnie
łaską.
Przyjdź
i
ocal
mnie.
Przybądź
i
usuń
cierpienia”.
.....
W
2009 roku, podczas obchodów święta Nawaratri w aśramie
Shree Peetha Nilaya w Springen, Śri Swami Vishwananda przedstawił szczegółowy
opis każdego z aspektów Boskiej Matki, co stanowiło podstawę do
wydania książeczki "Nine Divine Nights" (wyd. Bhakti
Marga, Niemcy 2012), której fragmenty będziemy w kolejne dni
Nawaratri zamieszczać prezentując aspekty tej Bogini, którą będziemy
czcić w danym dniu Nawaratri.
0 komentarze :
Prześlij komentarz