Ostatni
miesiąc
w
Shree
Peetha
Nilaya
był
najbardziej
pomyślnym
czasem
ze
wszystkich.
Po
18
dniowym
kursie
Bhagawad
Gīty
i
Kryszna
dźanmāsztami,
cóż
lepszego
mogło
zwieńczyć
świętowanie,
jeśli
nie
jagna
do
Boskiej
Matki
w
formie
Bogini
Gajatri?
Dzięki
ofiarowaniu
miłości
do
Boga,
jak
również
okrywających
serce
negatywnych
cech,
Gajatri
jagna
była
prawdziwie
podniosłym
wydarzeniem.
Gajatri
jagna
rozpoczęła
się
o
10
rano
od
odśpiewania
modlitwy
Guru-stotram.
Ważne
jest,
aby
pamiętać,
że
guru
jest
wielbiony
jako
pierwszy,
ponieważ
dzięki
łasce
guru
Bóg
automatycznie
staje
się
dostępny.
Ceremonia
ofiarowania
odbywała
się
przy
pięciu
jagna-kundach
(paleniskach),
a
każdym
kierował
Swami
lub
Swamini.
Podczas
gdy
wszyscy
równocześnie
ze
Śri
Swamim
Vishwanandą
wykonywali
inwokację,
miało
się
wrażenie,
że
ogląda
się
orkiestrę
z
dyrygentem. Wszyscy
obecni
krążyli,
zmieniając
się
przy
kundach,
tak
że
każdy
miał
możliwość
brać
udział
w
ceremonii
również
przy
największym kundzie usytuowanym
przed
ołtarzem
ze
Śri
Swamim
Vishwanadą.
Ołtarz
był przepięknie udekorowany. Sama Bogini Gajatri była
przyozdobiona iskrzącymi klejnotami i ubrana w barwne szaty. Również
przestrzeń wokół Niej była przybrana cudownymi kwiatami, takimi
jak sezonowe słoneczniki.
Kiedy
jagna
trwała
już
jakiś
czas,
dym
zaczął
wypełniać
cały
namiot
i
otworzono
kilka bocznych paneli namiotu,
żeby
polepszyć
wentylację,
ale
nawet
pomimo
tego
z
namiotu
wytaczały
się
kłęby
dymu.
Jakość
dymu
oczyszczała
przestrzeń,
a
powietrzem
dało
się
idealnie
oddychać.
Podczas
trwania
Jagny,
Gajatri
mantra
żyła
własnym
życiem.
Od
tradycyjnego,
wedyjskiego
rytmu
intonowania
tej
mahā-mantry,
do
całkiem
nowoczesnego
stylu,
przy
czym
nie
odczuwało
się
rutyny
przy
powtórzeniach mantry - mantra
pozostawała
żywa
i
świeża
podczas
całej
ceremonii.
„W
hinduizmie
mamy
trzysta
milionów
bóstw
i
wszystkie
one
posiadają
bidźa-mantrę
(mantrę
nasienną).
Bidźa-mantra
to
siła
– śakti
danej
mantry.
To
święty
element
w
mantrze,
który
daje
jej
energię.
Mantra
Gajatri
jest
kombinacją
tych
trzystu
milionów
bidźa-mantr
wszystkich
bóstw”.
– Śri
Swami
Vishwananda
(fragment
Just
Love
3).
Kiedy
zbierają
się
wielbiciele
i
zgodnie
śpiewają
mantrę
Gajatri,
należy
wiedzieć,
że
ta
„ofiara”
przynosi
korzyść
wszystkim
ludziom,
tak
obecnym,
jak
i
nieobecnym.
Moc
mantry
Gajatri
jest
nieznana
umysłowi
człowieka,
można
jej
doświadczyć
i
poznać
ją
tylko
sercem.
Kiedy
ludzie
wyjeżdżają
z
aśramu
i
wracają
do
domów,
niosą
ze
sobą
wielkie
błogosławieństwo,
którym
zostali
obdarzeni
przez
Bhagawāna
Krysznę,
Gajatri-dewī,
Mahāwatara
Bābādźiego
oraz
Premāwatara
Śri
Swamiego
Vishwanandę.
To
tak,
jakby
wszyscy
wzięli
światło
z
Gajatri
jagny
i
wracając
do
świata
błogosławili
wszystkich,
z
którymi
się
zetkną,
bezpośrednio
lub
pośrednio.
Taka
jest
natura
naszej
jaźni.
Jesteśmy
tym
światłem,
jesteśmy
tą
miłością
i
tylko
poprzez
tęsknotę
za
osiągnięciem
Boga,
nasze
serce
zapłonie
tym
wiecznym
płomieniem.
Doprawdy
rzadko
zdarza
się
możliwość,
aby
zostać
na
zawsze
pochłoniętym
przez
ekstatyczną,
nigdy
się
niekończącą,
zawsze
żywą
i
świeżą
miłość.
Otwórzcie
swoje
serca
na
Boga,
na
miłość,
zanim
będzie
za
późno,
ponieważ
pewnego
dnia
ciało,
w
którym
zapalono
to
światło,
zamieni
się
w
proch.
Dźej
gurudew.
– Karan
0 komentarze :
Prześlij komentarz