poniedziałek, 21 lipca 2014

Wasudhaiwa Kutumbakam - Cały świat jako jedna rodzina.


„Cały świat jest jedną rodziną, ponieważ wszyscy pochodzimy z jednego źródła - jest nim Narajena. I wszyscy jesteśmy Narajeną.


To dlatego powiedziane jest, że 'Służba dla ludzkości jest służbą dla Pana'. 'Ktokolwiek służy potrzebującym, służy mi'. Znajdziecie to w Wedach! Znajdziecie to w Biblii! Znajdziecie to w Koranie! Wszędzie możecie to znaleźć! Ta sama nauka jest wszędzie obecna, podkreślając to, że Bóg spoczywa w swoim stworzeniu. Nie można wybierać ślepoty, trzeba wybrać możliwość widzenia. Jednak aby widzieć, w pierwszej kolejności należy otworzyć umysł. To dlatego wcześniej mówiłem: 'Co jest najważniejsze, aby się uwolnić?'. Jest to czysty umysł, jeśli umysł jest czysty, jeśli umysł spoczywa w Panu, wtedy wszystko staje tak proste i łatwe. W niczym nie ma żadnych komplikacji do czasu, aż sam to skomplikujesz. Jeśli szukasz kłopotów - kłopoty się manifestują, jeśli natomiast szukasz Pana - Pan się ujawnia.


Tak więc stopy Guru są przypomnieniem tego, że świat zewnętrzny jest tutaj, jednak jeśli spojrzysz do wnętrza powinieneś być widzieć również odcisk. Jest to odcisk miłości, którą dzielimy. Tego jak ja was kocham i jak wy kochacie mnie. Nie powiedziałbym, że kocham was w taki sam sposób jak wy mnie kochacie. Powiedziałbym raczej, że kocham was dużo bardziej. I życzę wam, żebyście wy również byli zdolni kochać w taki sam sposób. To jest moje życzenie.”

- Śri Swami Vishwananda

0 komentarze :