skip to main
|
skip to sidebar
28
maja, Satsang:
Parthaa
pisze:
Po
kolacji (kiedy byłem już gotowy, żeby pójść spać) Gurudżi
zrobił kolejny satsang. Spisałem wszystko z nagrania video
następnego dnia, podczas jazdy autobusem, tak dobrze jak tylko
potrafiłem, więc jeszcze raz przepraszam za możliwe błędy.
Gurudżi:
„Dziś mieliście cudny darszan bogini Bhagalmukhi, a wczoraj cudny
darszan bogini Dżwala. I jak wiecie w Dżwala macie 7 płomieni,
każdy odpowiada jednej z szakti, każdy reprezentuje jedno z
kundalini (centrów) w ciele. Dlatego dwa ostatnie płomienie są
skierowane do dołu w kundzie, są jaśniejsze i mocniej się palą.
Wszystkie trzy światła Jyotis, które są światłami Kali,
tworzą trójkąt, który reprezentuje czakrę serca, poniżej czakrę
gardła, po lewej średniej wielkości, obok dużej, czakrę Adźna.
A powyżej jest Sahasrana, czakra korony.
Wszystkie
miejsca, w których jest Dewi, są Swaroop, czyli jej formami,
i Pindy są jej częścią, ale również formą, podczas gdy
Dżwala mukhi jest Nią, ogień jest Nią.
Dzisiaj
poszliśmy do Baghlamukhi. Kiedy o Niej czytamy, wydaje się
straszna, ale w rzeczywistości nie jest taka. W ludzkim umyśle,
kiedy czytasz i widzisz wizerunek w świątyni, myślisz: o dobry
Boże, jest dzika i destrukcyjna. Ale kiedy tam pojedziesz i
zobaczysz energię świątyni, to wiesz, że tak nie jest. Z jednej
strony jest Ona niszczycielką negatywnych jakości wewnątrz, ale
tworzy też równowagę. Niektórzy myśleli, o mój Boże, ona
zmienia dobre w złe itd., nie, to czego Ona chce to to, żebyś
udoskonalił obie jakości. W każdej sadhanie jaką robisz,
przechodzisz przez takie poziomy, kiedy obie jakości są obecne, ale
po to masz je obie, aby wnieść się ponad nie. Kryszna powiedział
do Uddhawy: „Nie trać czasu na dobro i nie trać czasu na zło,
one zwyczajnie przemijają, nie zostają, nie doprowadzą cię
donikąd”.
Bhagalamukhi jest od tego, żebyś udoskonalał i był ponadto; nie
tylko dobro albo tylko zło. Ale człowiek ma taką tendencję, że
chce tylko dobra i tłumi zło w środku. Ale masz obie jakości w
sobie. Musisz je tylko kontrolować. Jeśli je kontrolujesz, to
jesteś ponad nimi. To dlatego bardzo często pojawiają się
określone rzeczy, których nie chcesz zauważać w sobie, nie mówię
o nikim innym. Odsuwasz to, tłumisz w sobie w środku nie wiedząc
za bardzo gdzie, ale to tam jest. Dlatego w życiu jest koło, które
ciągle się powtarza. Fakt, że podobne doświadczenia się
powtarzają, to taki wzór, ponad który się nie uniosłeś. Ale
kiedy to zrobisz, przestanie to cię straszyć i niepokoić. To za to
odpowiada Bhagalamukhi. Oczywiście dziś mieliśmy cudny darszan
bogini Naino. I wiecie to jest znów zabawne, tak jak w innych
świątyniach, tak i teraz, wszystkie darszany były przecudowne. Nie
było ani jednego darszanu, który by nie był uroczy. To, że dziś
poszliśmy do Bhagalamukhi, było również bardzo ważne.
Ponieważ
robimy Nawadurga, dziewięć Bogini, ale przy dziewięciu
Boginiach potrzeba przynajmniej jednego mahawidja. Jest
dziesięć mahawidja, symbolizują one 10 kierunków, o które
dba dziesięć szakti (8 kierunków plus góra i dół razem = 10). To
są mahawidjas. I też Naino Dewi, to też było naprawdę
naprawdę miło tam być”.
Q:
We wszystkich świątyniach jest wielkie drzewo, dlaczego?
Guruji:
Bardzo często święty robił w tym miejscu tapasja (pokutę) lub
była pod drzewem usytuowana Pinda. Te drzewa to są najczęściej
święte drzewa. Jak na przykład drzewo w Naino Dewi to drzewo
pipal. Kapłan powiedział, że drzewo pipal jest
bardzo święte, ponieważ energetyzuje twoją modlitwę. Pipal
reprezentuje modlitwę Brahmy. Drzewo pipal to również
miejsce urodzin Adiszeszy, który urodził się w środku drzewa. To
dlatego to drzewo jest również drogie Lakszmi Narajan i dlatego w
środku jest również świątynia Lakszmi Narajan. Oczywiście są
jeszcze inne drzewa, wszystkie Bóstwa są połączone z jakiegoś
rodzaju drzewem (rośliną).
Q:
Powiedziałeś, że kiedy idziemy po darszan, to jeśli mamy pełne
zaufanie, to nie prosimy o nic, ponieważ matka wie, czego nam
potrzeba, ale z drugiej strony powiedziałeś, że jeśli Bóg stanie
przed tobą, bądź przygotowany na to, żeby prosić. Więc w tym
momencie mam o coś prosić, czy ... ?
Guruji:
Nie, to nie tak, że masz o coś prosić, ale istota ludzka zawsze
się czegoś domaga. Na przykład dziś poszliśmy do Chintpurni i
jeden człowiek pytał Gurdeepa czy może mu powiedzieć coś o
przyszłości. Więc ja mogę mu powiedzieć o jego przeszłości i
przyszłości, ale ja nie jestem tam po to. To jest sposób myślenia
osób, które przychodzą do świątyni, stoi za tym jakiś cel.
Większość ludzi tak ma. Ale proste osoby przychodzą, ponieważ
mają tą relację, to nabożne oddanie, oni nie będą mieli
potrzeby o nic prosić. Ale również kiedy Ona się pojawi, to nie
chodzi o proszenie, Ona wie, ale będzie cię testować, czego
chcesz, czy chcesz czegoś co ma ograniczenia czy chcesz czegoś co
jest poza ograniczeniami. I Ona da ci ten wybór.
Dlatego,
gdy Kryszna pojawił się przed Surdassem (Surdass był niewidomy) i
dał mu jego oczy, był on w stanie widzieć wszystko, ale on nie
patrzył na nic poza Kryszną. Kryszna zapytał: „Czego chcesz?”,
a Surdass odpowiedział: „Panie widziałem Ciebie, teraz weź te
oczy z powrotem”. To jest test, któremu Bóg poddaje ludzi. Ktoś,
kto nie jest w pełni oddany, nie zda go. Dostanie wszystko, ale
straci najważniejsze. Więc On daje Ci wybór między Nim, a
światem.
Q:
Dziś były ofiarowane oczy Dewi, co to symbolizuje?
Guruji:
Świątynia bogini Naino to miejsce, gdzie spadły oczy Sati.
Q:
(Nie zrozumiałem…)
Guruji:
Wszystko jest ważne i wszystko jest nieważne. Widzisz, masz to
naraz. Jako że masz oczy, żeby patrzeć, bo to ważne - inaczej
byłbyś niewidomy. Korzystaj z tych oczu, ponieważ na początku
szukasz czegoś dobrego. A jeśli szukasz czegoś dobrego oznacza to,
że to przyniesie ci to również dobre rzeczy. Ponieważ z oczu do
oczu płyną zawsze promienie. Te promienie przynoszą zawsze dużo
rzeczy, to dlatego zawsze mówią - patrz w oczy (w oczy Bogini).
Gurudżi
potem zakończył satsang i wszyscy poszli spać.
Ale
jest jeszcze jedna fajna rzecz jaką powiedział w pierwsze dni tej
pielgrzymki: powiedział, że ma książkę “Call of the 9
Goddesses” czyli „Wezwanie 9 Bogiń” (opisującą pielgrzymkę,
na której właśnie jesteśmy) i że już jako młody chłopak
marzył o tym, żeby wziąć udział w takiej pielgrzymce. I to się
w końcu spełniło, po 30 latach... Wyraził również życzenie,
żeby to powtórzyć w przyszłości z inną grupą.
Dżej
Mata Di!
0 komentarze :
Prześlij komentarz