Wczoraj (1 października 2014 r.) Śri
Swami Vishwananda poprowadził jagnę poświęconą bogini Śri Pritjangari.
Ceremonię rozpoczęła kalasz pudża.
Kalasz pudża do bogini Śri Pritjangari
Na początku ceremonii Śri Swami
Vishwananda pobłogosławił uczestników prowadząc medytację na
siedmiu czakrach.
Na koniec medytacji Śri Swami
Vishwananda udzielił końcowego błogosławieństwa słowami:
"Oddychacie 21600 razy na dzień i każdy z tych oddechów
będzie dedykowany stopom guru jako samarpanam (ofiara), a
Dewi obdarzy was w tym celu siłą".
Podczas jagny do bogini Pritjangari
zostały ofiarowane do kundu dziesiątki kilogramów chili.
Śri Swami Vishwananda powiedział:
"Jagna do bogini Pritjangari jest
jedną z najsilniejszych tego rodzaju ceremonii. Zgodnie z naszą
sampradają wykonujemy tę jagnę w pewien skrócony sposób.
W tradycji wisznuickiej nie ofiarujemy bogini mięsa, tak jak się to
robi w tradycji tantry. U nas ofiarą, którą składamy bogini jest
nasze serce".
Śri Swami Vishwananda opowiedział nam
historię bogini Pritjangari:
"Bogini Pritjangari ma powiązanie
z manifestacją Narasimhy, ale nie jest jego śakti. Narasimha
jest purna awatarem, jest inkarnacją Boga. Innym imieniem
bogini Pritjangari jest Narasimhi. Kiedy pojawił się Pan Narasimha
w wyniku modlitwy Prahlada Maharadża, gdy zabił on Hiranjakaśipu,
powstała tak potężna energia, że spowodowało to chaos w całym
stworzeniu. Oznacza to, że cały wszechświat był pozbawiony
równowagi.
Wówczas Bogowie udali się do Maha
Lakszmi z prośbą: "Nawet jeśli Pan Narasimha jest teraz w tej
formie ugra, w innej formie jest także Twoim mężem.
Prosimy, może mogłabyś Go uspokoić?". Maha Lakszmi
spróbowała, ale nie mogła Go uspokoić. Śiwa również spróbował,
bez rezultatu.
Bogowie udali się zatem do Maha Śakti,
która jest samą boginią Parwati, i powiedzieli: "Matko,
jesteś siostrą Narajany, który inkarnował w tak przerażającej
formie. Prosimy, czy możesz go uspokoić? Tak więc bogini pojawiła
się pod postacią Pritjangari o wyglądzie lwa. Ma Ona głowę lwa,
nie lwicy.
Ugra Narasimha podczas
Marasimha Chaturti w świątyni Bhakti Margi poświęconej bogowi
Narasimha, w brytyjskim Feltham
Tutaj znów można zauważyć tę
dualność aspektu męskiego i żeńskiego, kombinację tych dwóch śakti. Bogini przyjęła aspekt męskiej twarzy i żeńskiego ciała,
siedząc na lwie. Zbliżyła się do Pana Narasimhy i próbowała go
uspokoić, lecz jej również się nie udało. Tak więc pomodliła
się do Niego: "Proszę, jest tylko jedna rzecz, którą
chciałabym od Ciebie - daj mi głowę Hiranjakaśipu". Wzięła
więc głowę Hiranjakaśipu.
Gdy cała trójka - Lakszmi, Śiwa i
Parwati, którzy są Mu bliscy, nie mogli Go powstrzymać,
postanowili: "Połączmy się!" Tak więc Pan Śiwa przyjął
inną formę, formę lwa - sarabeszwara. Dewi stała się Jego głową,
a Maha Lakszmi jego skrzydłami. Kombinacja ich trojga stała się
Sarabeszwarą, która jest inkarnacją Śiwy. On również próbował
uspokoić Narasimhę, ale nie mógł, ponieważ Narasimha jest
pierwotnym aspektem Boga, w pełni zamanifestowanym.
Wtedy Brahma zdał sobie sprawę, że
to przez oddanie Prahlada Pan przybrał taką formę. Więc pojawił
się przed Prahladem i poprosił: "Jesteś jedynym, który może
uspokoić Narasimhę". I potem, znacie już tę historię, jak
Prahlad poszedł do Narasimhy i go uspokoił.
Bogini Pritjangari pojawiała się
wielu mędrcom. Jednemu z tych mędrców pojawiła się jako bogini
Parwati i powiedziała, że kto się do niej modli, kogo dotykają
nieszczęścia, kto ma wielu wrogów, przybędzie ona pod postacią
Pritjangari i położy temu kres.
Tutaj musicie zrozumieć, że
Ona symbolizuje zniszczenie, ale nie takie, jak rozumie wasz umysł,
lecz zniszczenie dumy i ego. Głowa Hiranjakaśipu symbolizuje
duchową dumę. Bogini zamanifestowała się, aby odciąć tą dumę,
dlatego zabrała do siebie tą głowę mówiąc: "Zatrzymam u
siebie twoją dumę duchową i będę jej strzec". Przybrała
formę Pritjangari o tysiącu głów, która jest kosmiczną formą
bogini Pritjangari. Z każdej głowy spośród tego tysiąca wydobywa
się ogień. Jest ona Maha Pritjangari, która spala i unicestwia
wszystko.
Po zakończeniu jagny,
wszyscy Swami i Swaminie wykonali pudżę do małej dziewczynki
reprezentującej boginię Pritjangari.
Jednakże, nawet w tym przerażającym
boskim aspekcie, poza tym aspektem, Ona nadal jest Matką.
Przerażający aspekt postrzegany jest jedynie przez ego. Jeśli
macie w sobie dumę, będziecie oczywiście postrzegać ją w tym
negatywnym aspekcie. Lecz jeśli patrzycie na nią z miłością,
wtedy nawet jeśli na zewnątrz ona wygląda strasznie, wewnątrz
jest czysta. Mówi się, że im straszniej wygląda, tym bardziej
jest kochająca. Oto sekret bogini Pritjangari.
Zgodnie z nakazem Mahawisznu, bogini
dostała pozwolenie, aby każdego prowadzić. Jak wiecie, w Śrimad
Bhagawatam, Mahawisznu, Narajana powiedział do Bogini: "Ludzie
będą się do ciebie modlić, tak jak się modlą do Mnie. To
poprzez ciebie będą do Mnie przychodzić. Jesteś Matką ofiarowaną
temu światu i w tej formie będziesz odpowiedzialna za
przyprowadzanie ludzi, którzy są mi poddani."
0 komentarze :
Prześlij komentarz