sobota, 11 października 2014

Jagna do bogini Pritrjangari (1 października)


Wczoraj (1 października 2014 r.) Śri Swami Vishwananda poprowadził jagnę poświęconą bogini Śri Pritjangari.

Ceremonię rozpoczęła kalasz pudża.

Kalasz pudża do bogini Śri Pritjangari

Na początku ceremonii Śri Swami Vishwananda pobłogosławił uczestników prowadząc medytację na siedmiu czakrach.


Na koniec medytacji Śri Swami Vishwananda udzielił końcowego błogosławieństwa słowami: "Oddychacie 21600 razy na dzień i każdy z tych oddechów będzie dedykowany stopom guru jako samarpanam (ofiara), a Dewi obdarzy was w tym celu siłą".

Podczas jagny do bogini Pritjangari zostały ofiarowane do kundu dziesiątki kilogramów chili.



Śri Swami Vishwananda powiedział: 

"Jagna do bogini Pritjangari jest jedną z najsilniejszych tego rodzaju ceremonii. Zgodnie z naszą sampradają wykonujemy tę jagnę w pewien skrócony sposób. W tradycji wisznuickiej nie ofiarujemy bogini mięsa, tak jak się to robi w tradycji tantry. U nas ofiarą, którą składamy bogini jest nasze serce".

Śri Swami Vishwananda opowiedział nam historię bogini Pritjangari:
"Bogini Pritjangari ma powiązanie z manifestacją Narasimhy, ale nie jest jego śakti. Narasimha jest purna awatarem, jest inkarnacją Boga. Innym imieniem bogini Pritjangari jest Narasimhi. Kiedy pojawił się Pan Narasimha w wyniku modlitwy Prahlada Maharadża, gdy zabił on Hiranjakaśipu, powstała tak potężna energia, że spowodowało to chaos w całym stworzeniu. Oznacza to, że cały wszechświat był pozbawiony równowagi.

Wówczas Bogowie udali się do Maha Lakszmi z prośbą: "Nawet jeśli Pan Narasimha jest teraz w tej formie ugra, w innej formie jest także Twoim mężem. Prosimy, może mogłabyś Go uspokoić?". Maha Lakszmi spróbowała, ale nie mogła Go uspokoić. Śiwa również spróbował, bez rezultatu.

Bogowie udali się zatem do Maha Śakti, która jest samą boginią Parwati, i powiedzieli: "Matko, jesteś siostrą Narajany, który inkarnował w tak przerażającej formie. Prosimy, czy możesz go uspokoić? Tak więc bogini pojawiła się pod postacią Pritjangari o wyglądzie lwa. Ma Ona głowę lwa, nie lwicy.

Ugra Narasimha podczas Marasimha Chaturti w świątyni Bhakti Margi poświęconej bogowi Narasimha, w brytyjskim Feltham

Tutaj znów można zauważyć tę dualność aspektu męskiego i żeńskiego, kombinację tych dwóch śakti. Bogini przyjęła aspekt męskiej twarzy i żeńskiego ciała, siedząc na lwie. Zbliżyła się do Pana Narasimhy i próbowała go uspokoić, lecz jej również się nie udało. Tak więc pomodliła się do Niego: "Proszę, jest tylko jedna rzecz, którą chciałabym od Ciebie - daj mi głowę Hiranjakaśipu". Wzięła więc głowę Hiranjakaśipu.

Gdy cała trójka - Lakszmi, Śiwa i Parwati, którzy są Mu bliscy, nie mogli Go powstrzymać, postanowili: "Połączmy się!" Tak więc Pan Śiwa przyjął inną formę, formę lwa - sarabeszwara. Dewi stała się Jego głową, a Maha Lakszmi jego skrzydłami. Kombinacja ich trojga stała się Sarabeszwarą, która jest inkarnacją Śiwy. On również próbował uspokoić Narasimhę, ale nie mógł, ponieważ Narasimha jest pierwotnym aspektem Boga, w pełni zamanifestowanym.

Wtedy Brahma zdał sobie sprawę, że to przez oddanie Prahlada Pan przybrał taką formę. Więc pojawił się przed Prahladem i poprosił: "Jesteś jedynym, który może uspokoić Narasimhę". I potem, znacie już tę historię, jak Prahlad poszedł do Narasimhy i go uspokoił.

Bogini Pritjangari pojawiała się wielu mędrcom. Jednemu z tych mędrców pojawiła się jako bogini Parwati i powiedziała, że kto się do niej modli, kogo dotykają nieszczęścia, kto ma wielu wrogów, przybędzie ona pod postacią Pritjangari i położy temu kres.

Tutaj musicie zrozumieć, że Ona symbolizuje zniszczenie, ale nie takie, jak rozumie wasz umysł, lecz zniszczenie dumy i ego. Głowa Hiranjakaśipu symbolizuje duchową dumę. Bogini zamanifestowała się, aby odciąć tą dumę, dlatego zabrała do siebie tą głowę mówiąc: "Zatrzymam u siebie twoją dumę duchową i będę jej strzec". Przybrała formę Pritjangari o tysiącu głów, która jest kosmiczną formą bogini Pritjangari. Z każdej głowy spośród tego tysiąca wydobywa się ogień. Jest ona Maha Pritjangari, która spala i unicestwia wszystko.

Po zakończeniu jagny, wszyscy Swami i Swaminie wykonali pudżę do małej dziewczynki reprezentującej boginię Pritjangari.

Jednakże, nawet w tym przerażającym boskim aspekcie, poza tym aspektem, Ona nadal jest Matką. Przerażający aspekt postrzegany jest jedynie przez ego. Jeśli macie w sobie dumę, będziecie oczywiście postrzegać ją w tym negatywnym aspekcie. Lecz jeśli patrzycie na nią z miłością, wtedy nawet jeśli na zewnątrz ona wygląda strasznie, wewnątrz jest czysta. Mówi się, że im straszniej wygląda, tym bardziej jest kochająca. Oto sekret bogini Pritjangari.

Zgodnie z nakazem Mahawisznu, bogini dostała pozwolenie, aby każdego prowadzić. Jak wiecie, w Śrimad Bhagawatam, Mahawisznu, Narajana powiedział do Bogini: "Ludzie będą się do ciebie modlić, tak jak się modlą do Mnie. To poprzez ciebie będą do Mnie przychodzić. Jesteś Matką ofiarowaną temu światu i w tej formie będziesz odpowiedzialna za przyprowadzanie ludzi, którzy są mi poddani."

0 komentarze :