poniedziałek, 6 października 2014

Brahmaćarini Ma - 2 dzień Nawaratri (26 września)



Drugiego dnia Nawaratri obchodziliśmy święto bogini Brahmaćarini.

Swamidźi opowiedział na temat wspaniałości tego aspektu bogini oraz o tym, jakie korzyści wynikają z wielbienia Jej:

"Dziś mamy drugi dzień Nawaratri, który dedykowany jest bogini Brahmaćarini. W istocie jest ona wielką tapasyani (>>ta, która czyni surowe praktyki duchowe<<). To Tapasjani dewi, która dodaje zachęty na duchowej ścieżce.





Wczorajsza noc była poświęcona bogini Śailaputri i widzieliście, jak zgładziła ona dwa demony - Madhu i Kaitabhę. Śailaputri reprezentuje Jogamaję Mahawisznu. Uśpiony aspekt Narajany, o którym mówi bogini Saptaśati, to uśpiony aspekt obecny wewnątrz człowieka. Nawet jeśli ktoś jest na duchowej ścieżce, głębia duchowości pozostaje zawsze uśpiona. Może ona być zbudzona tylko poprzez łaskę spotkania guru, ponieważ tylko guru może obudzić tę uśpioną część.

Dlatego właśnie Śailaputri, którą reprezentuje guru, jest pierwsza. Zgodnie z opowieścią, przy pomocy mai budzi Ona Mahawisznu z Jego joga nidra (jogiczny sen). Oznacza to, że to Ona daje śakti, siłę do wykonywania sadhany, budząc ją wewnątrz was. Ona stanowi błogosławieństwo Mistrza, które otrzymujecie podążając duchową ścieżką - o ile macie to szczęście spotkać swojego mistrza w tym życiu. Ona jest pierwszym błogosławieństwem sadhana-bhakti umożliwiającym wam rozpoczęcie waszej duchowej ścieżki, rozpoczęcie wewnętrznej podróży. W tej wewnętrznej podróży to błogosławieństwo jest bardzo ważne, ponieważ niszczy ono dumę, niszczy ego.

Jednakże to do was należy, żeby nadać temu siłę. To jest tak, jak z ziarnem, które po zasadzeniu musicie podlewać. To jest ścieżka Brahmaćarini, kiedy podejmujecie sadhanę. Przyjmujecie to, co mówi wam guru, bez żadnej wątpliwości, bez najmniejszego zawahania, i podążacie za tym. Bogini Brahmaćarini jest właśnie drugim błogosławieństwem, mającym formę sadhany.



Zauważycie, że trzyma Ona kamandalu i dźapa malę - pokazuje w ten sposób rzeczywistość życia. To, czego tak na prawdę wam potrzeba w życiu to nie to, co myślicie. Życie tak na prawdę jest bardzo proste. Jeśli odrzucicie całą tą efektowną część waszego życia, zauważycie, że w rzeczywistości nie potrzeba wiele, aby być szczęśliwym. A szczególnie gdy jesteście na duchowej ścieżce - czego wam potrzeba?

W swojej lewej dłoni bogini trzyma kamandalu, które symbolizuje oczyszczenie, ponieważ na duchowej ścieżce zawsze przechodzicie proces oczyszczenia. Symbolizuje ono także żywność, schronienie i odzienie. Tak więc oznacza to, że jeśli jesteście poddani, wszystko będzie zapewnione. Wszystkie wasze potrzeby zostaną zaspokojone, jeśli tylko będziecie w pełni poddani. Ale jeśli jesteście poddani, w waszym umyśle nie powinny pojawiać się pytania w stylu >>Dlaczego jest tak, a dlaczego tak?<< Poddać się oznacza, że zdajecie się całkowicie na łaskę Boga. I oczywiście nadal robicie to, co do was należy, ale macie to zaufanie, że Bóg się wami opiekuje.

W prawej dłoni bogini trzyma dźapa malę, która jest symbolem nie tylko codziennej dźapa kriji, ale ogólnie waszej duchowej sadhany. Kiedy otrzymacie błogosławieństwo guru, mantra joga, mantra krija jest bardzo istotna. Dlatego właśnie w Atma Kriya Jodze podkreślamy, że nawet jeśli nie wykonujecie wszystkich krija, powinniście przynajmniej regularnie robić japa kriję. Bo dzięki intonowaniu imienia Boga zaczniecie odzwierciedlać boskie przymioty i oczywiście, jeśli macie swoją guru mantrę, to wam bardzo pomoże. Ale jeśli jej nie macie, intonujcie Om namo narajenaje dotąd, aż pewnego dnia ją dostaniecie.



Jak wiecie, kilka miesięcy temu powiedziałem, że nie daję już komukolwiek guru mantry, ponieważ na guru mantrę trzeba zasłużyć. Jeśli ktoś ot tak otrzymuje guru mantrę, później przychodzi, tak jak dziś rano, i mówi >>Och, zapomniałem mojej guru mantry<<. Możecie zapomnieć o wszystkim, ale guru mantry nie możecie nigdy zapomnieć! Dlatego właśnie mówi się, żeby trzymać ją w sekrecie, aby chronić ją jak skarb, nigdy nie wypowiadać jej na głos. Bo to jest manas, guru mantrę należy intonować tylko w umyśle.

Tak więc, bogini Brahmacharini podkreśla, że sadhana jest ważna. Jeśli chcecie coś osiągnąć, nie możecie powiedzieć >>Och, nie muszę nic robić. Bóg wszystko za mnie zrobi!<< Nie. Wasz wysiłek jest zawsze niezbędny, a błogosławieństwo zawsze będzie pomocne dodając wam siły do robienia postępów. Dlatego tutaj bogini Brahmacharini mówi >>Jeśli nie możesz nic robić, jeśli nie możesz robić żadnej sadhany, żadnego tapasu, rób przynajmniej dźapę. Intonuj boskie imię. Intonuj Om namo narajenaje, to także cię wyzwoli<<.



Widzicie, jak miłosierny jest Bóg? Nie musicie wiele robić! W najprostszy sposób, dał wam swoje imię, tak, abyście emanowali tym, czym jesteście w głębi swojej istoty."


0 komentarze :