Śri Swami Vishwananda podróżuje po całym świecie udzielając darszanów i satsangów. 18 kwietnia 2013 roku Swamidźi udzielił wspaniałego satsangu w Shree Peetha Nilaya, Springen.
Oto pytanie, które bardzo się Swamiemu spodobało i Jego odpowiedź na nie:
Pytanie: Jak jest w
niebie?
Odpowiedź:
„Wszyscy się śmiejecie,
ale to bardzo ciekawe pytanie. Tak naprawdę to lubię to pytanie
bardziej niż wszystkie inne … . Niebo istnieje. Zauważcie jedną
rzecz. Miłość czuje się sercem. W niebie nie macie serca. Jakość
miłości czuje się sercem, ale zostawiacie swoje ciało fizyczne
tutaj, jak to jest więc w niebie? Istnieje rodzaj miłości, bo wy
jesteście samą miłością. Nie czujecie miłości, ale stajecie
się miłością. To jest to, co tkwi głęboko w was, to jest
miłość. Możecie wyrazić tą miłość, bo czujecie ją sercem,
posiadacie serce, umysł. Ale kiedy znajdziecie się w niebie, nie
będzie umysłu ani fizycznego serca, staniecie się samą miłością.
Istnieją różne nieba.
Nie ma tylko jednego nieba. Istnieją różne poziomy nieba. Kiedy
ludzie mówią o niebie, mówią jedno niebo. Ale istnieje wiele,
wiele poziomów w różnych niebach. Będąc człowiekiem
doświadczacie nieba wewnątrz siebie. Kiedy zrealizujecie siebie,
osiągacie stan błogostanu. To również jest niebo, gdzie umysł
nie istnieje. Bo umysł przebywa na tym poziomie, fizycznym poziomie.
W momencie, kiedy przekraczacie umysł, jesteście podniesieni na
inny poziom świadomości. I na tym poziomie świadomości zdajecie
sobie sprawę, że piękno, którego szuka się w Bogu, jest tutaj.
Dla osoby, która zrealizowała Boga, nie ma różnicy czy jest ona
tutaj, czy w niebie. Jedyną rzeczą jest, że tutaj gracie rolę
ograniczoną, podczas gdy tam, nie jesteście ograniczeni. Także nie
ma różnicy, czy jesteście tutaj, czy w niebie. Niebo to inny
rodzaj, inny poziom realizacji.
Tak jak powiedziałem,
istnieje wiele poziomów nieba, wiele światów, kiedy opuścicie ten
plan. W hinduizmie np., kiedy mówimy o Śivaloka, Ramaloka,
Anandaloka, Waikuntha, Goloka, są to różne lokas,
a wszystkie są niebem. Jedne są niższe, inne są wyższe, ale
wszystkie to błogostan. To sublimacja samej miłości. Nie czujesz
miłości jako indywidualność, ale jako ty będący miłością.
Nadal zachowujesz swoją osobowość. Tak więc jest w różnych
niebach. Ciągle pozostaje pewna osobowość, osobowość duszy,
tożsamość duszy, ale nie oznacza ona, że to jesteś ty tutaj.
Dusza posiada wyższą
tożsamość, która podtrzymuje jej indywidualność. I ta wyższa
tożsamość, kiedy sam Bóg wybierze, że w tym niebie jesteście
wystarczająco szczęśliwi, wrócicie skąd przyszliście,
całkowicie. Trudne do zrozumienia, prawda?
Przepraszam, że
zrujnowałem wasze zrozumienie nieba. Istnieje również niebo, gdzie
są piękne kwiaty, małe aniołki latające wokoło ... . Istnieje
też niebo, gdzie jest ciemno … , ale nie nazywacie tego niebo,
lecz piekło. To zabawne, jak ludzie wizualizują niebo. Każdy
osobiście posiada pewien obraz, jak powinno ono wyglądać. Nawet
pisma mówią o niebie jako o miejscu, w którym nie ma cierpienia.
Ale czym są powodowane cierpienia? Funkcją naszego umysłu, prawda?
Co oznacza stan, w którym nie istnieje cierpienie, kiedy
przekroczysz umysł, obudzisz się w świadomości, gdzie twoje
zmartwienia cię opuszczą, tutaj, nie tam, nie musisz umrzeć, aby
to się stało. Dlatego mamy dźiwan mukta, co znaczy ludzi,
którzy są wyzwoleni posiadając ciągle ludzkie ciało. Mamy
świętych i mędrców, wszyscy oni są wyzwoleni, wszyscy żyją w
niebie, ale będąc tutaj.
Zdajcie sobie więc
sprawę, że nie ma różnicy pomiędzy byciem tutaj i w niebie.
Niebo jest tutaj, ale czynicie go piekłem, poprzez sposób, w jaki o
nim myślicie.”
Poniższy link przekierowuje do pełnego zapisu zawierającego odpowiedź Śri Swamiego Vishwanandy na to pytanie:
0 komentarze :
Prześlij komentarz