Poprzez
lata Śri Swami Vishwananda podkreślał znaczenie roli Boskiej Matki
w pomaganiu i wstawianiu się za nami w drodze powrotnej do Boga.
Nawaratri 2013 Nawaratri 2011
Często
nam przypominał: „Ona jest paraśakti, kosmiczną śakti,
która wszystko przenika. Wszystko jest stworzone z Niej, więc
posiada Ona wiedzę jak stworzyć i zniszczyć wszystko; dlatego może
Ona stworzyć równowagę”. Powiedział jeszcze: „Sama Kosmiczna Matka to doświadczenie życia. Stwarza Ona rzeczy w pewien
sposób, tak aby można było osiągnąć cel życia”.
Nawaratri 2013 Nawaratri 2011
„Święci,
jogini, kroczą swoją drogą krok po kroku. Nie śpieszą się, bo
wiedzą, że ich głównym
celem jest osiągnąć Boga i wiedzą, że Boga osiągną. Ta
pewność, ta wiara, to pragnienie uzyskania łaski Boga, czyni ich
mocniejszymi, nic nie jest w stanie ich odciągnąć. Ale tak
naprawdę, ta siła to sama Boska Matka, ponieważ Ona prowadzi
każdego, Ona pomaga i troszczy się o każdego”.
Podczas
satsangu, który odbył się zeszłego roku w Shree Peetha Nilaya,
Śri Swami Vishwananda wyjawił nieco więcej o sposobie w jaki Boska
Matka stworzyła dla postępowania duszy w kierunku Boga - dziewięć
stopni ewolucji duszy.
Satsang w Shree Peetha Nilaya, 17 maja 2013
„Ludzie
są posyłani na pewną ścieżkę, tak aby mogli osiągnąć Boga.
Osiągnąć Boga nie oznacza obudzić się rano i powiedzieć: >>O
Boże, chcę Ciebie osiągnąć.<< I następnie
oczekiwać, że Bóg powie: >> Okay, zrzucę ci linę.
Chodź!<<.
Aby
uzyskać tą łaskę należy posiadać prawdziwą miłość. Bez
posiadania tej świętej miłości niczego się nie osiągnie.
Możecie przejść przez wiele żywotów szukając, realizując,
przechodząc przez różne stopnie, ale bez urzeczywistnienia
wielkości tej miłości nie osiągniecie Boga. Bo Boga można
osiągnąć tylko poprzez świętość tej miłości. Dlatego należy
przejść przez dziewięć stopni:
Pierwszy,
zaczynasz szukać Boga. Gdzie? Zaczynasz poszukiwanie, szukasz
czegoś wielkiego; szukasz wśród ludzi, którzy również
poszukują.
Trzeci,
zaczynasz łączyć się z ludźmi myślącymi podobnie, pamiętając
o Bogu, co oznacza również twoje praktyki duchowe, twoją sadhanę.
Czwarty,
zaczynasz pozbywać się wszystkich złych cech. Zaczynasz się
oczyszczać, uwalniać się ze wszystkich złych nawyków -
oczyszczając wszystkie cechy wewnątrz ciebie.
Piąty,
budzi się nisztha. Nisztha oznacza wnikliwość, kiedy
zaczynasz bardziej tęsknić, szukać głębiej. Nazywa się to
również bhadźana, co oznacza, że twoja uwaga jest tak
poddana, że nic nie jest w stanie cię poruszyć.
Siódmy,
budzi się asakti, co oznacza głębokie przywiązanie. I to
przywiązanie nie jest przywiązaniem do tego co zewnętrzne, ale
jest głębokim przywiązaniem do Boga i do Mistrza.
Cóż,
jak widzicie, droga miłości nie odbywa się tylko poprzez
powtarzanie, >>Kochamy, kochamy, kochamy<<. Jest to
długa droga całkowitego oddania. I kiedy ta miłość się obudzi,
wtedy Bóg tobie się objawia, manifestuje się tobie. Wtedy
osiągnąłeś cel. Więc to jest ewolucja duszy z powrotem do
miejsca, z którego przyszła.”
0 komentarze :
Prześlij komentarz