czwartek, 18 września 2014

Boska Matka i dziewięć stopni ewolucji duszy


Poprzez lata Śri Swami Vishwananda podkreślał znaczenie roli Boskiej Matki w pomaganiu i wstawianiu się za nami w drodze powrotnej do Boga.

                                                Nawaratri 2013         Nawaratri 2011

Często nam przypominał: „Ona jest paraśakti, kosmiczną śakti, która wszystko przenika. Wszystko jest stworzone z Niej, więc posiada Ona wiedzę jak stworzyć i zniszczyć wszystko; dlatego może Ona stworzyć równowagę”. Powiedział jeszcze: „Sama Kosmiczna Matka to doświadczenie życia. Stwarza Ona rzeczy w pewien sposób, tak aby można było osiągnąć cel życia”.

                                                  Nawaratri 2013              Nawaratri 2011

„Święci, jogini, kroczą swoją drogą krok po kroku. Nie śpieszą się, bo wiedzą, że ich głównym celem jest osiągnąć Boga i wiedzą, że Boga osiągną. Ta pewność, ta wiara, to pragnienie uzyskania łaski Boga, czyni ich mocniejszymi, nic nie jest w stanie ich odciągnąć. Ale tak naprawdę, ta siła to sama Boska Matka, ponieważ Ona prowadzi każdego, Ona pomaga i troszczy się o każdego”.

Podczas satsangu, który odbył się zeszłego roku w Shree Peetha Nilaya, Śri Swami Vishwananda wyjawił nieco więcej o sposobie w jaki Boska Matka stworzyła dla postępowania duszy w kierunku Boga - dziewięć stopni ewolucji duszy.

                                             Satsang w Shree Peetha Nilaya, 17 maja 2013

„Ludzie są posyłani na pewną ścieżkę, tak aby mogli osiągnąć Boga. Osiągnąć Boga nie oznacza obudzić się rano i powiedzieć: >>O Boże, chcę Ciebie osiągnąć.<< I następnie oczekiwać, że Bóg powie: >> Okay, zrzucę ci linę. Chodź!<<.

Aby uzyskać tą łaskę należy posiadać prawdziwą miłość. Bez posiadania tej świętej miłości niczego się nie osiągnie. Możecie przejść przez wiele żywotów szukając, realizując, przechodząc przez różne stopnie, ale bez urzeczywistnienia wielkości tej miłości nie osiągniecie Boga. Bo Boga można osiągnąć tylko poprzez świętość tej miłości. Dlatego należy przejść przez dziewięć stopni:
  • Pierwszy, zaczynasz szukać Boga. Gdzie? Zaczynasz poszukiwanie, szukasz czegoś wielkiego; szukasz wśród ludzi, którzy również poszukują.
  • Drugi, zaczynasz pamiętać o Bogu i śpiewać Jego imię.
  • Trzeci, zaczynasz łączyć się z ludźmi myślącymi podobnie, pamiętając o Bogu, co oznacza również twoje praktyki duchowe, twoją sadhanę.  
  • Czwarty, zaczynasz pozbywać się wszystkich złych cech. Zaczynasz się oczyszczać, uwalniać się ze wszystkich złych nawyków - oczyszczając wszystkie cechy wewnątrz ciebie.

  • Piąty, budzi się nisztha. Nisztha oznacza wnikliwość, kiedy zaczynasz bardziej tęsknić, szukać głębiej. Nazywa się to również bhaana, co oznacza, że twoja uwaga jest tak poddana, że nic nie jest w stanie cię poruszyć.
  • Szósty, teraz budzi się rući, współczucie.
  • Siódmy, budzi się asakti, co oznacza głębokie przywiązanie. I to przywiązanie nie jest przywiązaniem do tego co zewnętrzne, ale jest głębokim przywiązaniem do Boga i do Mistrza.
  • Ósmy, zaczyna budzić się bhaw; i oczywiście samo bhaw przechodzi przez pewne etapy.
  • Dziewiąty, w końcu manifestuje się miłość w jej wzniosłym etapie.
Cóż, jak widzicie, droga miłości nie odbywa się tylko poprzez powtarzanie, >>Kochamy, kochamy, kochamy<<. Jest to długa droga całkowitego oddania. I kiedy ta miłość się obudzi, wtedy Bóg tobie się objawia, manifestuje się tobie. Wtedy osiągnąłeś cel. Więc to jest ewolucja duszy z powrotem do miejsca, z którego przyszła.”

0 komentarze :