wtorek, 8 lutego 2011

Sri Swami Vishwananda i Świątynia Vara Lakshmi Narasimha w Warszawie

Jai Guru Dev,


Kochani,


To już prawie dwa lata temu Sri Swami Vishwananda zainstalował Murti Lakshmi i Narasimhy w Świątyni w Warszawie przy ul. Grzybowskiej 37a. Z tej właśnie okazji chcielibyśmy Was zaprosić w sobotę 12.02.2011, na „urodzinowy” Mahaabishekam o godz.17.00.
Aby dowiedzieć się więcej o Świątyni zapraszamy na stronę www

Murthi są w stanie oczyścić energetycznie ogromne połacie terenu, zarówno w świątyni, jak i wokół niej, i pomóc w oczyszczeniu świadomości wielbicieli, aby mogli się duchowo rozwijać. Ludzie wchodzący do świątyni z takimi murti, mogą natychmiast odczuć obecność Boga i spostrzec, że bardzo łatwo mogą się połączyć z Bóstwem w medytacji. Przez połączenie regularnego i szczerego oddawania czci murthi, wibracje modlitwy, miłość i oddanie wielbicieli zostają wzmocnione. Nie ma wątpliwości, że takie miejsca sprawiają, iż możliwe są uzdrowienia, transformacje świadomości oraz cuda.

 Abhishekam jest obecnie tradycyjną ceremonią hinduistyczną, która wyłoniła się ze zwyczaju formalnego powitania gościa. W starożytnej kulturze hinduskiej, tradycją było postrzeganie i traktowanie gościa tak, jak gdyby przyjmowało się w swym domu samego Boga. Tak jak w Polsce mówimy „Gość w dom, Bóg w dom”.

W starożytnych Indiach, zanim goście przybywali do miejsca przeznaczenia, zazwyczaj przebywali pewien dystans po zakurzonych drogach, w upalnym słońcu. Kiedy przyjmowano gościa, witano go i oferowano mu miejsce do siedzenia, proponowano, by obmył swe stopy, ręce i usta, a następnie ofiarowano nowe szaty. Serwowano mu także pożywienie, napoje i dostępne delicje, właściwe dla tamtych czasów.



My podczas Abishekamu w podobny sposób, staramy się przywołać i ugościć Bóstwo. Ofiarujemy Mu tron, by zasiadło w naszych sercach. Obmywamy Je wodą oraz pięcioma elementami: mlekiem, jogurtem, ghee, miodem, cukrem. Tych pięć elementów symbolizuje pięć żywiołów: woda, ziemia, ogień, eter, powietrze, i pięć zmysłów: wzrok, smak, słuch, węch, dotyk. Ofiarując te składniki Bóstwu, symbolicznie prosimy Je, aby oczyściło pięć żywiołów, a także 5 wyżej wymienionych zmysłów, zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Oczyszczenie tychże zmysłów i żywiołów umożliwia naszej świadomości wykroczenie ponad ciało, aby można było wznieść się do świadomości Boskiej. Pobłogosławienie 5 żywiołów przez Bóstwo, rozciąga się także zewnętrznie na wszystkich obecnych podczas ceremonii, obejmując całą świątynię. Z tego względu jest to bardzo wzniosła i harmonizująca ceremonia!



Wiele Miłości,


Bhakti Marga

0 komentarze :