czwartek, 23 lipca 2015

Pomyślna sewa krów w Nowej Erze Bhakti Margi



Sri Swami Vishwananda przemawia do wielbicieli podczas przygotowań do pierwszego pomyślnego abiszekamu na jego lotosowych stopach mlekiem z krów Bhakti Margi.

W zeszły piątek wieczorem ponad 200 wielbicieli Sri Swamiego Vishwanandy, którzy przybyli do Shree Peetha Nilaya, aby uczestniczyć w kursie Sri Jantry w dniach 18-19 lipca, otrzymało nieoczekiwane błogosławieństwo: możliwość uczestniczenia w abiszekamie na lotosowych stopach Swamidźiego.



Wydarzenie to odbyło się bez wcześniejszej zapowiedzi w Light Holu w Shree Peetha Nilaya, gdzie ludzie zaczęli się gromadzić wokół Sri Swamiego Vishwanandy po godzinie 22:00. Wyjątkowość tego abiszekamu polega na tym, że został on wykonany mlekiem pochodzącym od dwóch nowych krów Bhakti Margi – z ostatniego dojenia przed ich ocieleniem się we wrześniu.



Te dwie krowy zostały podarowane Sri Swamiemu Vishwanandzie w pierwszym dniu obchodów 10-lecia Bhakti Margi. Kilkuset wielbicieli znajdujących się przed głównym wejściem do Shree Peetha Nilaya zostało zaskoczonych ich nagłym pojawieniem się, kiedy były prowadzone w kierunku głównego holu.



Sri Swami Vishwananda w holu Shree Peetha Nilaya gotów do powitania obu krów i dania im swojego błogosławieństwa.

Jest to bardzo pomyślne, że sewa krów w Bhakti Mardze, zaczęła się podczas świętowania 10 Rocznicy Bhakti Margi. Aby mieć jakieś spojrzenie na głębokie znaczenie tego pomyślnego wydarzenia, przypomnijmy sobie o wielkim znaczeniu krów w tradycji hinduskiej, zwłaszcza w Waisznawiźmie.



Gau Dhaan

Gau” znaczy „krowa” i „dhaan” znaczy „darowizna”. Pomyślność darowania krów jest znana od starożytnych czasów, kiedy krowy były darowane brahmanom, szczególnie przez królów, których obowiązkiem było utrzymanie dobrego funkcjonowania aszramu. Krowy dostarczały produktów - mleka, jogurtu, ghee, moczu i łajna - potrzebnych do wykonywania hinduskich rytuałów kultu takich jak pudźa, abiszekam i jagna. W Waisznawiźmie darowanie krowy uważane jest za drugą najwyższą formę darowania, jaką można ofiarować Guru (pierwszą jest swoje własne poddanie) i jego korzyści są nieskończone.



Sri Swami Vishwananda wykonuje pudźę na obu krowach w poranek pierwszego dnia obchodów 10-lecia BM.

Gau Mata

Gau” znaczy „krowa” i „mata” znaczy „matka”. W pismach hinduskich do krowy odnoszą się jako do Dewy i Matki Ziemi, wiecznie dającej żywicielki, dostarczającej wszystkiego i utrzymującej życie wszystkich stworzeń. W tradycji hinduskiej wszystkie krowy uważane są za ziemskie wcielenia Kamadhenu (do której odnoszą się również jako Surabhi), cudownej „krowy obfitości” lub „krowy spełniającej życzenia” i „Matki wszystkich krów”, która wyłoniła się z ubijania oceanu mleka. Jest ona zwykle przedstawiana razem ze swoją córką Nandini i jest symbolem obfitości oraz pomyślności.


Krowa jest symbolem uprzejmości, macierzyństwa, pozbawionej egoizmu służby, kochającej akceptacji, tolerancji, siły i wytrzymałości. Mleko krowy i produkty mleczne są głównym źródłem pożywienia; łajno krowie jest źródłem paliwa i również jest używane jako nawóz i środek dezynfekujący; jej mocz używany jest w celach leczniczych. Poprzez czczenie krów ludzie są zainspirowani do rozwinięcia tych cech.


 Sri Swami Vishwananda odwiedza oborę BM w Springen, w piątek po południu przed abiszekamem.

Pan Kryszna, pasterz z Wryndawany

Najsłodsze rozrywki Pana Kryszny, ósmego awatara Mahawisznu, miały miejsce we Wryndawanie, gdzie grał On rolę pasterza. Jego imiona Gowinda i Gopala związane są z tą Bala Lilą:

Gowinda - „Go” znaczy „krowa”, „ląd”, „zmysły” i „winda” znaczy „dający przyjemność”; kiedykolwiek i gdziekolwiek Pan Kryszna się pojawia, wszystko staje się bardzo zadowalające i przyjemne.

Gopala - „Go” znaczy „krowa”, „ląd”, „zmysły” i „pala” znaczy „obrońca”, „przewodnik”; ten, który chwyta nasze zmysły, chroni i prowadzi nasze dusze do ostatecznego celu: najwyższej miłości.



Prawdziwy satguru, jak Sri Swami Vishwananda, jest wcieleniem samego Pana Kriszny. Nie ma różnicy pomiędzy satguru, Najwyższym Panem i Najwyższą Miłością. Tak więc sam satguru jest Gowindą i Gopalą.

Swamidźi dzielił się tym z nami podczas kursu Śrimad Bhagawad Gity w zeszłym roku. Oto fragment jego komentarza na temat rozdziału 4 werset 7:

„Wszystkie organy ciała reprezentowane są w stopach. W refleksologii pokazane jest, że stopy reprezentują całą istotę. Dlatego wszędzie, gdzie idziemy dotykamy stóp mistrza, jesteśmy skupieni na stopach mistrza; poddajemy się stopom mistrza.

„W tym wierszu, Pan Kryszna mówi do Ardźuny: 'Nie mogę zamanifestować się w żadnej formie: pisma nie wiedzą gdzie i jak się objawię. Ale zawsze robię to, kiedy istnieje groźba zagłady całego świata. I kiedy jest groźba, że ktoś zginie, manifestuję się w postaci Guru, aby pomóc uwolnić się tej osobie z ignorancji”.

Książka Sri Swamiego Vishwanandy Śrimad Bhagawad Gita Bhasja została właśnie ostatnio oddana do druku i będzie dostępna w sprzedaży do Gurupurnimy
 
Również publikujemy 108 filmów video z kursu Śrimad Bhagawad Gity na kanale YouTube pomiędzy chwilą obecną, a Gurupurnimą – sprawdź to tutaj.

0 komentarze :