Sri Swami Vishwananda przemawia do wielbicieli podczas
przygotowań do pierwszego pomyślnego abiszekamu na jego
lotosowych stopach mlekiem z krów Bhakti Margi.
W zeszły piątek wieczorem ponad 200 wielbicieli Sri
Swamiego Vishwanandy, którzy przybyli do Shree Peetha Nilaya, aby
uczestniczyć w kursie Sri Jantry w
dniach 18-19 lipca, otrzymało nieoczekiwane błogosławieństwo:
możliwość uczestniczenia w abiszekamie na
lotosowych stopach Swamidźiego.
Wydarzenie to odbyło się bez wcześniejszej
zapowiedzi w Light Holu w Shree Peetha Nilaya, gdzie ludzie zaczęli
się gromadzić wokół Sri Swamiego Vishwanandy po godzinie 22:00.
Wyjątkowość tego abiszekamu polega na tym, że został on
wykonany mlekiem pochodzącym od dwóch nowych krów Bhakti Margi –
z ostatniego dojenia przed ich ocieleniem się we wrześniu.
Te dwie krowy zostały
podarowane Sri Swamiemu Vishwanandzie w pierwszym dniu obchodów
10-lecia Bhakti Margi. Kilkuset wielbicieli znajdujących się
przed głównym wejściem do Shree Peetha Nilaya zostało
zaskoczonych ich nagłym pojawieniem się, kiedy były prowadzone w
kierunku głównego holu.
Sri Swami Vishwananda w holu Shree Peetha Nilaya gotów
do powitania obu krów i dania im swojego błogosławieństwa.
Jest to bardzo pomyślne, że sewa krów w Bhakti
Mardze, zaczęła się podczas świętowania 10 Rocznicy Bhakti
Margi. Aby mieć jakieś spojrzenie na głębokie znaczenie tego
pomyślnego wydarzenia, przypomnijmy sobie o wielkim znaczeniu krów
w tradycji hinduskiej, zwłaszcza w Waisznawiźmie.
Gau
Dhaan
„Gau”
znaczy „krowa” i „dhaan”
znaczy „darowizna”. Pomyślność darowania krów jest znana od
starożytnych czasów, kiedy krowy były darowane brahmanom,
szczególnie przez królów, których obowiązkiem było utrzymanie
dobrego funkcjonowania aszramu.
Krowy
dostarczały
produktów - mleka, jogurtu, ghee,
moczu i łajna - potrzebnych do wykonywania hinduskich rytuałów
kultu takich jak pudźa,
abiszekam i
jagna.
W Waisznawiźmie
darowanie krowy uważane jest za drugą najwyższą formę darowania,
jaką można ofiarować Guru (pierwszą jest swoje własne poddanie)
i jego korzyści są nieskończone.
Sri
Swami Vishwananda wykonuje pudźę
na obu krowach w poranek pierwszego dnia obchodów 10-lecia BM.
Gau
Mata
„Gau” znaczy „krowa” i „mata”
znaczy „matka”. W pismach hinduskich do krowy odnoszą się jako
do Dewy i Matki Ziemi, wiecznie dającej żywicielki, dostarczającej
wszystkiego i utrzymującej życie wszystkich stworzeń. W tradycji
hinduskiej wszystkie krowy uważane są za ziemskie wcielenia
Kamadhenu (do której odnoszą się również jako Surabhi),
cudownej „krowy obfitości” lub „krowy spełniającej życzenia”
i „Matki wszystkich krów”, która wyłoniła się z ubijania
oceanu mleka. Jest ona zwykle przedstawiana razem ze swoją córką
Nandini i jest symbolem obfitości oraz pomyślności.
Krowa
jest symbolem uprzejmości, macierzyństwa, pozbawionej egoizmu
służby, kochającej akceptacji, tolerancji, siły i wytrzymałości.
Mleko krowy i produkty
mleczne są głównym źródłem pożywienia; łajno krowie jest
źródłem paliwa i również jest używane jako nawóz i środek
dezynfekujący; jej mocz używany jest w celach leczniczych. Poprzez
czczenie krów ludzie są zainspirowani do rozwinięcia tych cech.
Sri Swami
Vishwananda odwiedza oborę BM w Springen, w piątek po południu
przed abiszekamem.
Pan
Kryszna, pasterz z Wryndawany
Najsłodsze rozrywki Pana Kryszny, ósmego awatara
Mahawisznu, miały miejsce we Wryndawanie,
gdzie grał On rolę pasterza. Jego imiona Gowinda
i Gopala związane są
z tą Bala Lilą:
Gowinda - „Go”
znaczy „krowa”, „ląd”, „zmysły” i „winda”
znaczy „dający przyjemność”; kiedykolwiek i gdziekolwiek Pan
Kryszna się pojawia, wszystko staje się bardzo zadowalające i
przyjemne.
Gopala - „Go”
znaczy „krowa”, „ląd”, „zmysły” i „pala”
znaczy „obrońca”, „przewodnik”; ten, który chwyta nasze
zmysły, chroni i prowadzi nasze dusze do ostatecznego celu:
najwyższej miłości.
Prawdziwy satguru, jak Sri Swami Vishwananda,
jest wcieleniem samego Pana Kriszny. Nie ma różnicy pomiędzy
satguru, Najwyższym Panem i Najwyższą Miłością. Tak więc
sam satguru jest Gowindą i Gopalą.
Swamidźi dzielił się tym z nami podczas kursu
Śrimad Bhagawad Gity w zeszłym roku. Oto fragment jego
komentarza na temat rozdziału 4 werset 7:
„Wszystkie organy ciała reprezentowane są w stopach.
W refleksologii pokazane jest, że stopy reprezentują całą istotę.
Dlatego wszędzie, gdzie idziemy dotykamy stóp mistrza, jesteśmy
skupieni na stopach mistrza; poddajemy się stopom mistrza.
„W tym wierszu, Pan Kryszna mówi do Ardźuny: 'Nie
mogę zamanifestować się w żadnej formie: pisma nie wiedzą gdzie
i jak się objawię. Ale zawsze robię to, kiedy istnieje groźba
zagłady całego świata. I kiedy jest groźba, że ktoś zginie,
manifestuję się w postaci Guru, aby pomóc uwolnić się tej osobie
z ignorancji”.
Książka Sri Swamiego Vishwanandy Śrimad Bhagawad
Gita Bhasja została właśnie ostatnio oddana do druku i będzie
dostępna w sprzedaży do Gurupurnimy!
Również publikujemy 108 filmów video z kursu Śrimad
Bhagawad Gity na kanale YouTube pomiędzy chwilą obecną, a
Gurupurnimą – sprawdź to tutaj.
0 komentarze :
Prześlij komentarz