środa, 16 kwietnia 2014

Urodziny Hanumana


Wczoraj obchodziliśmy uroczyście Urodziny Hanumana. 


W 2010 roku w swoim przemówieniu podczas Urodzin Hanumana Sri Swami Vishvananda powiedział:

MahaWisznu postanowił inkarnować się jako Rama, jednak narodził się sam. Inkarnowało również wiele Bóstw i Bogiń. 

W tym samym czasie prosił Sziwę „Jesteś panem wszechświata, jesteś zrealizowany, jesteś zawsze w jedności z Bogiem, powiedź mi jednak jedną rzecz: Nad kim medytujesz? Zawsze siedzisz w medytacji, jednak z pewnością nad KIMŚ medytujesz.





Sziwa odpowiedział: Tak, wszystkie moje myśli, cały mój umysł, cała moja koncentracja, moja medytacja jest jedynie nad Bogiem, Mahawisznu. Więc kiedykolwiek medytuję, to nad nim, moja miłość do Mahawisznu nie zna żadnych granic. Więc teraz, gdy zamierza inkarnować na ziemi jako Rama, sądzę że również to uczynię.



 


Więc Hanuman jest manifestacją Sziwy. W zasadzie jest to czysta inkarnacja Sziwy. Nie jest jedynie jego częścią, lecz jego pełną manifestacją.

Nawet jeśli Sziwa przebywa na Sziwa Loce, w swoim ciele, to jest pełną manifestacją Hanumana. Dlatego też powiedziane jest, że jeśli nie możesz modlić się do żadnego z Bogów, módl się jedynie do Hanumana – a otrzymasz wszystko. A gdy śpiewasz Hanuman Chalisa , jest tam taki fragment który mówi: 'Nie modlę się do nikogo innego, lecz jedynie do ciebie.'


Aura Devata Chitta na dharayi,
Hanumata se yi sarva sukha karayi


Co znaczy: Nawet jeśli nie modlisz się do żadnego z Bóstw, a jedynie do Hanumana – otrzymasz błogosławieństwa ich wszystkich.

Krótki wykład Sri Swamiego Vishwanandy z obchodów urodzin Hanumana w 2010 roku


0 komentarze :