czwartek, 17 kwietnia 2014

Rekolekcje Wielkiej Nocy - nauki Sri Swamiego Vishwanandy (9)


Przez 12 kolejnych dni, aż do Wielkiej Niedzieli, będziemy przypominać wypowiedzi Śri Swamiego Vishwanandy odnoszące się do wiary Chrześcijańskiej, a w szczególności do Wielkanocy. 


Niech te słowa nas prowadzą od małego "JA" do "Ja" świadomości Chrystusowej.


W Czwartek Świętego Tygodnia, rozpamiętywane są cztery wydarzenia: umycie stóp uczniów, ustanowienie Sakramentu Świętej Eucharystii Ostatniej Wieczerzy, udręka w ogrodzie Getsemane i zdradzenie Jezusa przez Judasza.


Gdy Twoi sławetni uczniowie oświeceni zostali w chwili umycia ich stóp przed wieczerzą, wtedy bezbożnego Judasza zaćmiła choroba skąpstwa i bezprawnym sędziom zdradził Ciebie, Prawego Sędziego. Spójrz oto kochanek mamony, z powodu skąpstwa, które go ogarnęło. Uciekaj od nienasyconej żądzy, która ośmieliła się na rzecz taką przeciwko Mistrzowi. O Panie, który traktujesz sprawiedliwie wszystkich, chwała Tobie.
( Troparion Świętego Czwartku)

Ewangelia mówi: ten kto nie jest gotowy do obmycia czyichś stóp, ten nie jest godzien (aby wejść do Królestwa Niebieskiego). Pokora jest tym, o czym mówił Chrystus, nie przychodź, jeżeli nie jesteś gotowy. To samo zobaczycie w Gicie, kiedy Kryszna mów: „Jeśli jesteście wyznawcami moich wyznawców, jesteście mi bliscy.” Chrystus powiedział podobnie: „Robię to dla was, albowiem dałem Wam przykład, abyście i wy czynili, jak ja wam uczyniłem”. On ukorzył siebie, aby przyjąć ludzką postać, stać się człowiekiem – z Boga w człowieka – i poprzez pokorę pokazuje, jak każdy powinien się poddać, do jakiego stopnia być pokornym. A więc wy wszyscy również powinniście tacy być.”



Fragmenty z książeczki „ZMARTWYCHWSTAŃ Z CHRYSTUSEM”, która zawiera kilkanaście niezwykłych wypowiedzi Sri Swamiego Vishwanandy, odnoszących się generalnie  do wiary Chrześcijańskiej, a w szczególności do Wielkanocy.

0 komentarze :